DIABETESDAG 9

Dag 1: Vad är diabetes? Hur reagerade jag?
Dag 2: Behandlingen av diabetesen samt Vanliga frågor jag får
Dag 3: Träna och äta med diabetes
Dag 4: Nätterna med diabetes?
Dag 5: Skola med diabetes
Dag 6: Varför just jag? Acceptera sjukdomen!?
Dag 7: Kläder, blåmärken samt det värsta man kan säga till en diabetiker
Dag 8: Utomlands med diabetes samt sommar med diabetes
Dag 9: Vad är dåligt och bra med diabetesen?
Dag 10:Hur det känns just nu och varför
 
Dåliga

Såklart är det ju dåligt att jag har det. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva vad som är dåligt för nästan allt är dåligt. Men jag kan skriva typ dom basic sakerna. Jag har ju tagit upp några som till exempel träningen, skolan nätterna, sommaren, resa, sprutor och blåmärken. Men det är ju typ det. All innebörd med diabetes. Alltså att man har diabetes och man måste ta hand om den annars dör man innom en vecka liksom... Om jag skulle sluta ta insluin skulle jag dö inom en vecka av uttorking och att jag typ spyr hela tiden.. Så ja i almänhet är det sju dåligt...
 
Bra
Jag får äta mellis i skolan och att jag har en andledning att inte vara med på alla skolaaktiviteter. Haha just nu ser jag bara dedär positvia grejorna. Fast det är ju egentligen posetivt att jag har fått den för jag har blivit så sjukt mycket starkare i mig själv! Jag har ju även lärt känna mig själv väldigt väldigt bra. Asså fysiskt. Jag vet precis hur jag reagerar på olika aktiviteter och sådant. Jag har lärt mig vad som är hälsosamt och vad som inte är. Jag kan allt som går att kunna om mat och idrott och jag har lärt mig vad som är bra att äta och vad som inte är bra att äta. Och det är ju bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Info om bloggen
Själva innehållet i rutan här...