10 DIABETESDAGAR

 
Jag tänkte på en grej. Att när jag startade denna bloggen tänkte jag att jag skulle ha en inrikgtin på diabetes, men det har inte riktigt blivit så. Det har blivit mer en vardagsblogg med lite diabetes. Och jag tror att andledningen till att det har blivit mer som en vardagsblogg är för att jag aldrig orkar ta tag i det och förklara vad diebetes egentligen är! Det är verkligen tusen gånger så mer än vad folk ser! Till exempel mina bästa kompisar, de ser mig nästan varje dag och de vet ju liksom vad jag går igenom, men det vet inte vad det innebär. Jag tror att ingen fattar vad diabetes innebär förutom de som har de. Det går så många mer tankar genom mitt huvud som aldrig kommer upp. Därför tänkte jag att jag skriver hur det är att ha diabetes på rikgti här på bloggen i tio dagar! Olika inriktningar varje dag! Jag tycker det var en super ide för att då skriver jag dessa dagar nu innan jag åker till New York så ställer jag in tidsinställda inlägg som kommer upp nu när jag är borta! Jag tror att det kan vara ganska fascinerade att få höra om vad jag just jag går igenom!
 
Dag 1: Vad är diabetes? Hur reagerade jag?
Dag 2: Behandlingen av diabetesen samt Vanliga frågor jag får
Dag 3: Träna och äta med diabetes
Dag 4: Nätterna med diabetes?
Dag 5: Skola med diabetes
Dag 6: Varför just jag? Acceptera sjukdomen!?
Dag 7: Kläder, blåmärken samt det värsta man kan säga till en diabetiker
Dag 8: Utomlands med diabetes samt sommar med diabetes
Dag 9: Vad är dåligt och bra med diabetesen?
Dag 10:Hur det känns just nu och varför
 
sedan så gör jag en extra dag där jag lägger upp massor utav bilder och fakta om diabetes som kan vara ganska roliga!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Whitmore

- Tack sååå mcyekt! den kommer ifrån H&M och kosta 300kr så ett jätte bra köp! :D

2013-06-11 @ 14:03:19
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Info om bloggen
Själva innehållet i rutan här...