DIABETESDAG 5

Dag 1: Vad är diabetes? Hur reagerade jag?
Dag 2: Behandlingen av diabetesen samt Vanliga frågor jag får
Dag 3: Träna och äta med diabetes
Dag 4: Nätterna med diabetes?
Dag 5: Skola med diabetes
Dag 6: Varför just jag? Acceptera sjukdomen!?
Dag 7: Kläder, blåmärken samt det värsta man kan säga till en diabetiker
Dag 8: Utomlands med diabetes samt sommar med diabetes
Dag 9: Vad är dåligt och bra med diabetesen?
Dag 10:Hur det känns just nu och varför
 
som jag skrev tidiagre i ett inlägg när jag var så rädd så påverkas skolan mycket. Det är ju inte så svårt att lista ut eftersom inte hjärnan fungerar lika bra när man har ett dåligt blodsocker så förlorar jag mycket tid i skolan. Jag räknade på det och det är ungefär 1/5 dels tid av skolan som jag inte kan plugga som vanligt eftersom jag har eller har haft ett dåligt blodsocker. Jag påverkas inte bara den tiden jag har ett dåligt blodsocker, utan både innan och efter. Och om jag har haft en dålig natt kan jag inte jobba det minsta lilla i skolan. Det går inte för kroppen är så sliten. Jag märker att kroppen har slitits mycket under dessa 2 år. Mest av att jag inte får tillräkligt mycket sömn men jag har också märkt småsaker som att jag har små typ kulor i ryggen efter alla nålar jag har haft där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Info om bloggen
Själva innehållet i rutan här...