DIABETESDAG 7

Dag 1: Vad är diabetes? Hur reagerade jag?
Dag 2: Behandlingen av diabetesen samt Vanliga frågor jag får
Dag 3: Träna och äta med diabetes
Dag 4: Nätterna med diabetes?
Dag 5: Skola med diabetes
Dag 6: Varför just jag? Acceptera sjukdomen!?
Dag 7: Kläder, blåmärken samt det värsta man kan säga till en diabetiker
Dag 8: Utomlands med diabetes samt sommar med diabetes
Dag 9: Vad är dåligt och bra med diabetesen?
Dag 10:Hur det känns just nu och varför
 
kläder
Kläder är något som faktiskt något som oroar mig. Jag kan ju inte använda vad som helst eftersom jag alltid måste ha med pumpen. Så kläder med fickor är ett måste! Sen dessutom så tycker jag inte om kläder som sitter över eller nära där jag har nålen för då gör det ont eller så bara jag fassnar med nålen i kläderna (det gör galet ont!!) Så kläder är något som är minus i diabetesen.
blåmärken
Jag får blåmärken av alla nålar. Min vänstra arm har just nu 4 blåmärken och min högra 2. Förut när jag tog sprutor hade jag jättemycket blåmärken på magen och benen, JÄTTEMÅNGA! Men jag får inte blåmärken av nålen av sensorn eller pumpen. Där får jag förhårnader och sår, haha vilket inte heller är bra för dom går aldrig bort (förhårdnaderna alltså).
värsta man kan säga
Det värsta man kan säga enligt mig är ju att säga något elakt om diabetesen. Det är ju klart det värsta eftersom man absolut inte kan göra något åt det. Jag fick en kommentar i 6:an att jag var äcklig som tog sprutor och höll på med sådan i klassrummet och jag kan fortfarande inte släppa det! Jag menar det är ju inte direkt jag väljer att ta en massa sprutor?!?!?!?!?! Även om den kommentaren var sagt av en Idiot för 2 år sedan så gör den fortfarande ont!
 
Fast dehär kommentarerana "får du äta så mycket"  är väldigt jobbiga! De som kommenterar/frågar det är ju bara snälla men jag vill bli behandlad som en helt vanlig människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Info om bloggen
Själva innehållet i rutan här...